Foredrag med Åse og Denis ”At leve med sorgen i bagagen og alligevel få et godt liv.” – AFLYST
En tidlig efterårsmorgen blev Denis, Dittes far, vækket, fordi det bankede på døren. Udenfor stod en betjent og spurgte, om der boede en ung 18 årig pige ved navn Ditte i huset. Pigen var på cykel blevet påkørt af en bil og hendes læsioner så alvorlige ud.
Desværre passede alt på Ditte.
Denis gik den tunge gang op til Åse, Dittes mor, som stadig sov.
Dittes storesøster, Lea boede på det tidspunkt på kollegie i København. Netop den nat var hun hjemme, da familien skulle til stor familiefest om lørdagen.
Det var en meget mærkelig morgen.
Familiens to schæferhunde plejede at gøre opmærksom på, hvis der var nogen ved døren.
Åse plejede at vågne ved den mindste lyd, indtil pigerne var hjemme.
Det lykkedes ikke at standse de indre blødninger.
Alt emmede af sorg og fortvivlelse. Familie og venner blev tilkaldt for at tage afsked med Ditte, selv om alle håbede på mirakler.
Ditte var et stort glad legebarn, en dejlig datter, skøn søster, hele familiens sjove pige, sine venners ven og samtidig meget eftertænksom.
Familien har altid det sidste afgørende ord, men valgte at følge Dittes ønske.
Samme aften blev Ditte erklæret hjernedød.
Hun var meget forslået, men hendes ene nyre kunne bruges.
Hvordan parforholdet har overlevet trods forskellige måder at sørge på mm.
Der også bliver plads til spørgsmål og kommentarere.
Læs mere om vores forening på:



Skriv et svar